در راستای توسعه فرهنگ تحقیقات و تشویق محققان و دانشجویان در حوزه های اقتصادی،پولی و بانکی و به منظور ایجاد زمینه های مناسب جهت رشد و ارتقاء کمی و کیفی خدمات و محصولات بانک دی و دانش پژوهان، اداره کل طرح و توسعه بانک دی اقدام به شناسایی موضوعات پژوهشی سال 1401 در حوزه های مختلف نموده و به شرح زیر تعیین شده است.
علاوه بر اولویت های ذکر شده این امکان وجود دارد که دانشجویان بتوانند موضوعاتی هم راستا با اهداف، ماموریت ها و   سیاست های بانک دی  و یا موضوعات بدیع و کاربردی با محوریت مسائل پولی، بانکی، اقتصادی، مالی، حسابداری، اعتبار سنجی، مشتریان، سرمایه گذاری و ... ارائه دهند
علاقمندان ضروری است پس از مطالعه دستورالعمل حمایت از پایان نامه ها، پروپوزال خود را در قالب پروپوزال بانک دی (قابل دانلود از سایت) درج نموده و به آدرس ایمیل payannameh@bank-day.ir ارسال نمایند.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 28931485 تماس حاصل فرمایید.

دانلود فایل اولویت های پژوهشی سال 1402 بانک دی || پروپوزال || خلاصه طرح پیشنهادی ||تائید استاد راهنما || فرمت مقاله بانک دی ||
فرم خلاصه مدیریتی پایان نامه || دستورالعمل حمایت از پایان نامه ها ||
 
 

ردیف

دسته بندی

عنوان طرح های پژوهشی برای پایان نامه و رساله دانشجویی - سال 1402

1

اعتبارسنجی و نظارت

 ارایه یک مدل جامع جهت اعتبارسنجی مشتریان حقیقی و حقوقی با نگاه بر ظرفیت های موجود در داخل کشور

2

 ارزیابی مدل اعتبارسنجی فعلی بانک و شناسایی ضعف های آن (اعتبارسنجی) و ارائه راهکار بهبود

3

آسیب‌شناسی وضعیت اعطای تسهیلات و تعهدات ریالی

4

بررسی اعتبارسنجی و شیوه های نوین تأمین مالی خرد (microfinance)

5

تدوین مدل بهینه ترکیب وثایق در بانک با رویکرد افزایش کفایت سرمایه و تنوع بخشی به وثایق

6

تعیین شاخص ها و راهکارهای نظارت اثربخش بر مصارف بانک

7

تعیین شاخص ها و راهکارهای نظارت اثربخش بر مصارف بانک دی در جهت کاهش مطالبات غیرجاری

8

طراحی سامانه رتبه بندی داخلی مشتریان بانک دی

 

 

 

1

امنیت و ریسک

 تعیین چارچوبها و الزامات استقرارحاکمیت شرکتی در بانک ها و شرکت های وابسته

2

ارائه الگوی مدیریت ریسک عدم رعایت قوانین و مقررات در بانک دی

3

ارائه راهکارهای افزایش امنیت بانکداری باز و API های بانکی

4

امنیت بانکداری در بستر شبکه های اجتماعی

5

تدوین  سند جامع اشتهای ریسک (ریسک نقدینگی، اعتباری، بازار و عملیاتی)

6

تدوین مدل برای آزمون‌های ریسک شامل ریسک های اعتباری، بازار، نقدینگی و عملیاتی

 

 

 

1

بازاریابی و طراحی محصول

بهینه سازی شبکه شعب بانک دی

2

 ارائه الگوی مکان یابی شعب

3

 ارائه روش های احیای مشتریان ارزشمند غیرفعال

4

 شناسایی نیازها، انتظارات و رفتارهای مالی مشتریان با تاکید برمشتریان ویژه(VIP) به منظور بازاریابی و طراحی محصولات و خدمات بانکی مناسب

5

 طراحی سامانه مدیریت چرخه عمر محصول یا خدمت

6

 طراحی مدل تحلیل رفتار مشتریان به منظور امکان برنامه ریزی

7

ارائه مدل بازاریابی ماشین های بانکی

8

ارائه مدل ترجیحات مشتریان در انتخاب بانک

9

ارائه مدلی برای پذیرش خدمات بانکداری الکترونیکی(از طریق اینترنت، موبایل و...) از دیدگاه مشتریان

10

ارزیابی و تحلیل ذینفعان

11

آسیب شناسی مشتری مداری در شعب بانک دی

12

بازاریابی و طراحی محصولات نوین بانکداری الکترونیک با رویکرد جذب منابع

13

بخش بندی کسب و کارهای کوچک و متوسط بر مبنای نیاز مشتریان این حوزه

14

بررسی و مطالعه الگوهای جذب مشتریان بزرگ

15

بهبود تصویر برند و افزایش اعتماد جامعه به بانک با تمرکز بر مشتریان شرکت های کوچک و متوسط، مشتریان خرد و بنیاد شهید

16

تبیین تکنیک های اقناعی شبکه های اجتماعی درمدیریت افکار عمومی بر میزان استقبال کاربران از طرح های بانک دی

17

تحلیل رفتارمشتریان خدمات الکترونیک بانک با استفاده از تکنیک داده کاوی

18

تدوین مدل ارزیابی اثربخشی محصولات و خدمات بانکی

19

تدوین مدل جامع بازاریابی STP

20

رضایت سنجی مشتریان با تمرکز بر بازار هدف

21

شناسایی بازارهای جدید در حوزه ارائه محصولات و خدمات ارزی

22

شناسایی موانع و مشکلات شعب در ارائه خدمات بانکی مطلوب به مشتریان (پیمایش میدانی از شعب منتخب)

23

شناسایی و دسته­بندی کاربردهای واقعیت افزوده برای ارتقاء و بهبود تجارب مشتری در بانک دی

24

طراحی سوپر مارکت مالی و استفاده قابلیت و زنجیره ارزش شرکت های بانک

25

عارضه یابی عملکرد بانک دی در اجرای روش های نوین بازاریابی و فروش خدمات و محصولات

26

مدیریت ارتباط با مشتریان با رویکرد دسته بندی مشتریان

27

مدیریت سفر مشتری ( افتتاح انواع حساب، صدور انواع تعهدات، اعطای تسهیلات، بانکداری الکترونیک)

 

 

 

1

تبلیغات و روابط عمومی

پیاده سازی و شناسایی فرصت های بهبود مدیریت تجربه مشتریان در بانک دی (مورد مطالعه؛ شعب یا بانکداری الکترونیک)

2

سنجش اثربخشی تبلیغات بانک دی

3

شناخت عادات رسانه ای گروههای مختلف مشتریان بانک دی با هدف تدوین استراتژی ارتباطی رسانه ای

4

شناخت و طراحی پرسونای مشتریان بانک دی در حوزه SME’s جهت شخصی سازی پیام، محتوا، خدمات و محصولات

5

شناسایی و ارزیابی ابعاد برندسازی داخلی در بانک دی

6

طراحی مدل شهرت (Reputation) برای بانک دی با تاکید بر تفاوتهای ادراکی ذینفعان

7

عارضه یابی کانال های ارتباطی درون سازمانی بانک

8

ممیزی برند و بررسی روابط میان شاخص های آن در صنعت بانکداری (مورد مطالعه: بانک دی)

9

نگاشت شبکه تداعی های برند بانک دی نزد مشتریان با استفاده از نقشه مفهومی برند (bcm)

 

 

 

1

راهبردی

  طراحی نقشه راه استقرار هوش تجاری در بانک دی با توجه به مدلهای بلوغ سازمانی

2

 تدوین بر نامه راهبردی بانک دی

3

ارائه الگوی عملیاتی به منظور پیاده سازی مدیریت کلان داده ها و کاربردهای آن درسطح بانک

4

ارائه مدل ترازنامه بهینه برای بانک دی

5

استفاده از هوش تجاری و یادگیری ماشین در شناسایی ریسک پولشویی در تراکنش های بانکی

6

آسیب شناسی نظام برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی و اجرایی و ارائه مدل بهینه ارزیابی

7

بازطراحی فرایندهای بانکی با رویکرد ارائه خدمات غیرحضوری

8

بررسی الگوهای توسعه بانکداری جامع (شرکتی، اختصاصی، خرد، تجاری) در دنیا و ارائه الگویی برای بانک

9

بررسی فرصت ها و چالش های همکاری با استارت آپ ها و فین تک ها و مدل های پیشنهادی تعامل بانک دی

10

بهینه سازی پورتقوی درآمدی و مدیریت هزینه بانک دی

11

تدوین سند استراتژی بانک دی در افق سه ساله 1404

12

تدوین مدل بهینه ارزیابی عملکرد شعب بانک دی

13

تدوین مدل بهینه ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی بانک دی

14

تدوین و بازطراحی مدل کسب و کار دی

15

طراحی مدل مناسب برای تدوین ساختار سازمانی متناسب با استراتژی های مالی با تاکید برسودآوری و توانمند سازی

16

طراحی نظام ارزیابی عملکرد ‌شرکت‌های تابعه

17

طراحی نقشه راه توسعه بانکداری الکترونیک در جهت تبدیل شدن به یک مزیت رقابتی

18

طراحی و بهبود فرایندهای بانک دی

 

 

 

1

سرمایه انسانی

 بررسی و آسیب شناسی دلایل بروز نارضایتی شغلی و روشهای پیشگیری و ارتقا انگیزه و پویایی کارکنان

2

 تدوین مدل جامع نظام پاداش و طرح های موردی با هدف افزایش رضایت کارکنان و ارتقاء اثربخشی پاداش ها

3

ارتقای فرهنگ سازمانی با هدف ترویج ارزش های سازمانی

4

ارزیابی چالش های طبقه بندی مشاغل در بانک با هدف بازنگری آن و ارائه الگوی بهینه

5

استقرار نظام عملکرد فردی - سازمانی در بانک دی

6

بررسی امکان استفاده از لنگرگاه های شغلی جدید برای افزایش امکان ارتقاء و هدفمندسازی مزایا به تفکیک سطوح شغلی

7

بهبود و بازنگری در مدل جامع آموزش از طریق امکان سنجی و بکارگیری مدل های نوین آموزش و بهسازی کارکنان

8

طراحی نظام جامع سلامت بانک دی بر اساس استانداردهای جهانی

9

مدیریت انتظارات کارکنان

10

مدیریت انگیزه های درونی کارکنان

 

 

 

1

سرمایه گذاری

ارائه مدل ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه بانک، با توجه به نوع فعالیت آن

2

بررسی ورود بانک به سرمایه گذاری در حوزه فین تک و استارتاپ ها

3

تعیین بهینه سبد سرمایه گذاری

4

طراحی الگویی با هدف شناسایی صنایع و حوزه های جذاب و پرپتانسیل برای سرمایه گذاری

 

 

 

1

فناوری اطلاعات

ارائه چارچوب راهبردی مدیریت ریسک امنیت اطلاعات در بانک

2

بررسی روشهای امنیت اطلاعات در شبکه­های ابری

3

بررسی و الزامات بکارگیری ابزارهای تائید هویت بیومتریک

4

بنچ مارک سرویسهای ارائه شده در نرم افزار مربوط به موبایل بانک دربانک های معتبر بین المللی

5

توسعه قابلیت های ماشین های بانکی و درگاه های بانکی (همراه بانک، اینترنت بانک و ...)

6

راهکارهای مقابله با حملات فیشینگ در بانکداری الکترونیک

7

طراحی مدل افزایش درآمدهای کارمزدی مبتنی بر بانکداری الکترونیک در بانک دی

 

 

 

1

مالی

 بررسی تاثیر انحراف تخصیص منابع (عرضه تسهیلات) بانکی بر سودآوری بانک ها (مطالعه موردی: بانک دی) 

2

ارائه مدل بهینه برای سپرده گذاری ارزی بانک ها نزد بانک مرکزی

3

ارائه مدل و الگوی بهینه کفایت سرمایه در بانک ها

4

ارزیابی سطح بلوغ چرخه مدیریت داده در بانک دی

5

طراحی مدل پیش بینی رفتار سپرده ها با رویکرد پیش بینی سری های زمانی جریان وجوه نقد در بانک دی

6

مطالعه تطبیقی مدلهای مناسب کنترل و مدیریت نقدینگی بر پایه مبادلات الکترونیکی در بانکداری نوین

 

 

 

1

نظارت و مبارزه با پولشویی

ارائه راهکار مناسب در خصوص بررسی مبادلات مشکوک در حوزه فناوری های نوین

2

توسعه بازرسی سیستماتیک

3

روش های کشف مبادلات مشکوک در حوزه رمز ارز

4

طبقه بندی ریسک مشتریان بر اساس الزامات مبارزه با پولشویی